wtorek, 4 czerwca 2019

Zesłanie Ducha Świętego - oczekiwanie...(cz.4)


Litania do Ducha Świętego o pokorę. (CD)

Duchu Święty, spraw, bym mocno wierzyła, że Ty jesteś jedynym Bogiem, Stworzycielem
i Zbawcą, Duchem Prawdy, Miłości i Pokoju, który kocha nas wszystkich jak najlepszy
rodzic, troszczy się o nas wszystkich i wszystko może, 
a jednak szanuje wolność naszych serc.
przyjdź Duchu Święty
Spraw, bym uznała Ciebie za mojego Pana i za Pana całego świata
przyjdź Duchu Święty
Spraw, bym coraz bardziej otwierała się na Twoją miłość i bym ja też odpowiedziała Ci 
miłością: kochała Ciebie całym swoim sercem, całą swoją duszą i całym swoim umysłem;
byś stał się najważniejszą dla mnie Osobą
przyjdź Duchu Święty
Spraw, bym żyła w świadomości, że jestem i na zawsze pozostanę Twoim dzieckiem -
nie jestem ani kimś mniej, ani więcej ważnym - i że nie muszę robić nic,
żeby zasłużyć na Twoją miłość, bo kochasz mnie miłością bezwarunkową
i zawsze będziesz mnie kochał, niezależnie od tego, co ja zrobię
przyjdź Duchu Święty
Spraw, bym uwierzyła, ze zostałam stworzona na Twój obraz i podobieństwo
i że jestem dobra;
że moje serce jest dobre, zdolne do miłości; że dostałam od Ciebie godność i moc,
mądrość i piękno; że jestem godna miłości i szacunku
przyjdź Duchu Święty
Spraw, bym nauczyła się żyć zgodnie z naturalną, dobrą hierarchią: na pierwszym miejscu - Ty,
na drugim - ja i inni ludzie, a wśród nich najpierw mąż, potem dzieci i rodzice,
na trzecim - praca, wypoczynek i reszta świata
przyjdź Duchu Święty
Spraw, bym nie brała na siebie ciężarów, które należą do Ciebie lub do innych ludzi
przyjdź Duchu Święty
Spraw, bym nienawidziła wszelkiego grzechu i pragnęła poznać i wypełnić Twoją wolę,
i żebym wypełniała ją z radością i pokorą jako Twoja sługa nieużyteczna, pamiętając, 
że to od Ciebie dostaję mądrość, siłę i miłość potrzebne do wypełnienia zadań,
które przede mną stawiasz, i że sama niewiele potrafię i niewiele mogę
przyjdź Duchu Święty
Spraw, bym pragnęła poznawać prawdę o sobie;
bym nie była ślepa na swoje dobre i złe myśli,
słowa i uczynki; bym dziękowała Ci za to wszystko, co w sobie odkryję: 
i za dobro, które mi dajesz, i za zło, które dopuszczasz; bym potrafiła stawać w prawdzie
przed Tobą, przed sobą i przed innymi ludźmi, bym kochała siebie taką,
jaka jestem, ze wszystkimi moimi słabościami
przyjdź Duchu Święty

(CDN)

Brak komentarzy: