niedziela, 2 czerwca 2019

Zesłanie Ducha Świętego - oczekiwanie...(cz.2)


Litania do Ducha Świętego o pokorę. (CD)

+  +  +
Z przymusu, abym się wypowiedziała: zawsze, natychmiast i do końca
wyzwól mnie Duchu Święty
Z dążenia do tego, aby wszyscy uważali, że jestem w porządku
wyzwól mnie Duchu Święty
Z dążenia do tego, abym była podziwiana
wyzwól mnie Duchu Święty
Z pragnienia, abym była bardziej lubiana niż inni
wyzwól mnie Duchu Święty
Z pragnienia, abym była chwalona
wyzwól mnie Duchu Święty
Z oczekiwania, że będzie mi okazywana wdzięczność
wyzwól mnie Duchu Święty 
Z oczekiwania, że inni będą słuchali mojej rady i nią się kierowali
wyzwól mnie Duchu Święty
Z pragnienia, aby wszyscy myśleli, czuli i postępowali tak, jak wydaje mi się, że powinni
wyzwól mnie Duchu Święty
Z pragnienia, aby wszystko działo się zgodnie z moją wolą
wyzwól mnie Duchu Święty
Ze skłonności, aby żyć tak, jakby Ciebie nie było
wyzwól mnie Duchu Święty
+   +   +
Z pochopnego interpretowania i oceniania zachowań innych ludzi,
z uznawania swoich domysłów na temat ich motywów i problemów za prawdę o nich,
 z oceniania, osądzania i potępiania innych
wyzwól mnie Duchu Święty
Z zauważania w innych przede wszystkim zła, a nie dobra, ale też z idealizowania innych,
z niezauważania w nich żadnego zła i z ubóstwiania ich
wyzwól mnie Duchu Święty 
Z nieakceptowania myśli, bagatelizowania uczuć i lekceważenia potrzeb innych
wyzwól mnie Duchu Święty
Z zaprzeczania innym - temu, co mówią, myślą i czują
wyzwól mnie Duchu Święty
Z krytykowania i oskarżania innych
wyzwól mnie Duchu Święty
Z robienia innym wyrzutów i z wyśmiewania ich
wyzwól mnie Duchu Święty
Z mówienia prawdy bez delikatności, z upominania innych bez miłości i z pouczania innych,
co powinni myśleć, czuć i robić
wyzwól mnie Duchu Święty
Z wywierania presji na innych, z rządzenia i manipulowania innymi
wyzwól mnie Duchu Święty
Z pogardy wobec kogokolwiek i litowania się nad kimkolwiek
wyzwól mnie Duchu Święty
Z robienia czegokolwiek na pokaz przed innymi ludźmi
wyzwól mnie Duchu Święty
+   +   +
(CDN)

Brak komentarzy: