czwartek, 6 czerwca 2019

Zesłanie Ducha Świętego - oczekiwanie... (cz.5)





Litania do Ducha Świętego o pokorę. (zakończenie)

Spraw, bym kochała i szanowała innych jak siebie samą, takimi jacy są, ze wszystkimi 
ich słabościami, dając im siebie i niczego nie oczekując, i bym swoim życiem
i słowami głosiła im prawdę o Twojej miłości, zamiast ich nawracać
przyjdź, Duchu Święty
Spraw, bym umiała przyjmować od innych to, co oni chcą i co mogą mi dać
przyjdź, Duchu Święty
Spraw, bym uszanowała męża jako odrębną osobę, bym uszanowała
jego godność i wolność, i zaufała Tobie, że Ty zrobisz wszystko,
żeby był zbawiony i szczęśliwy -  teraz i po śmierci
przyjdź, Duchu Święty
Spraw, bym uszanowała odrębność moich dzieci, ich godność i wolność,
i zaufała Tobie, że Ty zrobisz wszystko, żeby były zbawione i szczęśliwe - teraz i po śmierci
przyjdź Duchu Święty
Spraw, bym miała pokorne myśli, słowa i zachowania. Naucz mnie zwłaszcza nie wypowiadać
niepotrzebnych, raniących słów, naucz mnie słuchać innych ludzi sercem,
akceptować wszystkie ich uczucia i szanować wszystkie ich myśli,
mówić im prawdę z miłością, łagodnie i delikatnie opatrywać ich zranienia
i błogosławić im, zamiast ich przeklinać
przyjdź Duchu Święty
Spraw, bym cieszyła się, kiedy inni - a zwłaszcza mój mąż - są lubiani i kochani,
kiedy inni są zauważani, kiedy inni są doceniani, kiedy inni stają się coraz piękniejsi,
mądrzejsi, lepsi, bardziej święci
przyjdź Duchu Święty
Spraw, bym pokochała codzienność, zwyczajne smutki i radości, odpoczynek i wysiłek,
spanie, jedzenie, monotonię czynności i zdarzeń
przyjdź Duchu Święty

+   +   +

Duchu Święty, proszę Cię, przyjdź i obdarz mnie swoimi łaskami.

Obdarz mnie łaską wolności od grzechów, od lęków, od uzależnień i łaską
szanowania wolności innych
przyjdź Duchu Święty
Obdarz mnie łaską przebaczania sobie samej i innym,
dawania sobie i innym bezwarunkowej miłości
przyjdź Duchu Święty
Obdarz mnie łaską wiary i ufności, bym pokornie przyjmowała to,
czego zmienić nie mogę
przyjdź Duchu Święty
Daj mi odwagę, bym zgodnie z Twoją wolą i mocą Twojej łaski
zmieniała to, co zmienić mogę
przyjdź Duchu Święty
Udziel mi mądrości, bym wsparta Twoim światłem umiała odróżnić
jedno od drugiego
przyjdź Duchu Święty

+   +   +

Jezu cichy i pokornego serca, uczyń serce moje według serca Twego.

Maryjo, najpokorniejsza ze wszystkich stworzeń, Służebnico Pańska naucz mnie pokory.

Św. Janie Pawle II, który wierzyłeś w wyzwalającą moc prawdy, wstawiaj się za mną.

Św. Michale Archaniele, chroń mnie przed duchem pychy.

+ W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego. Amen.

Brak komentarzy: