sobota, 1 czerwca 2019

Zesłanie Ducha Świętego - oczekiwanie...(cz.1)


Litania do Ducha Świętego o pokorę. 

Jezu, Ty modliłeś się za nas do Ojca, żeby uświęcił nas w prawdzie, 
zapowiedziałeś, że prawda nas wyzwoli, i posłałeś nam Ducha Prawdy.
Duchu Święty, Duchu Prawdy, zapraszam Cię do mojego życia -
przyjdź i zrób w nim porządek. Niech w moim życiu będzie pełno miłości,
która współweseli się z prawdą. Duchu Prawdy, wyzwól mnie z kłamstw o mnie
i zmień we mnie wszystko, co przeszkadza mi kochać.
+    +    +

Ze złudzenia, że ja najlepiej wszystko wiem i jestem lepsza niż inni
wyzwól mnie Duchu Święty
Ze złudzenia, że ja jestem odpowiedzialna za innych bardziej niż Ty 
i bardziej niż oni sami za siebie
wyzwól mnie Duchu Święty
Ze złudzenia, że ja nie jestem odpowiedzialna za siebie
wyzwól mnie Duchu Święty
Ze złudzenia, że ja jestem jedyną osobą, przez którą możesz dostać się do moich bliskich
wyzwól mnie Duchu Święty
Ze złudzenia, że nie potrzebuję Ciebie i że bez Ciebie mogę zrobić coś dobrego
wyzwól mnie Duchu Święty
Ze złudzenia, że wszystko, co dzieje się dobrego w moim otoczeniu, dzieje się dzięki mnie
wyzwól mnie Duchu Święty
Ze złudzenia, że wszystko, co dzieje się złego w moim otoczeniu, dzieje się przeze mnie
wyzwól mnie Duchu Święty
Ze złudzenia, że jestem Twoim zwierzchnikiem i że Ty wykonujesz moje plany, a nie ja Twoje
wyzwól mnie Duchu Święty 
Ze złudzenia, że to ja jestem bogiem, że jestem doskonała: dobra, mądra i silna, 
że "uratuję świat", że kogoś zbawię
wyzwól mnie Duchu Święty
Ze złudzenia, że inni ludzie są bogami, że są doskonali: dobrzy, mądrzy i silni, i że mnie zbawią
wyzwól mnie Duchu Święty 
+   +   +
Z niezauważania u siebie żadnego zła i z usprawiedliwiania siebie
wyzwól mnie Duchu Święty
Z zauważania u siebie przede wszystkim zła, a nie dobra,
z niedoceniania i krytykowania siebie
wyzwól mnie Duchu Święty
Z nieszanowania siebie i z użalania się nad sobą
wyzwól mnie Duchu Święty
Z lekceważenia własnych potrzeb
wyzwól mnie Duchu Święty
Z przeceniania swoich możliwości
wyzwól mnie Duchu Święty 
Z przeceniania swojej roli
wyzwól mnie Duchu Święty
Z przypisywania sobie zasług, które są Twoimi zasługami
wyzwól mnie Duchu Święty
Z niedoceniania, lekceważenia, krytykowania i oskarżania Ciebie
wyzwól mnie Duchu Święty
Z bałwochwalstwa
wyzwól mnie Duchu Święty
+   +   +

Z obawy przed krytyką
wyzwól mnie Duchu Święty
Z obawy przed odrzuceniem
wyzwól mnie Duchu Święty
Z obawy przed wyśmianiem
wyzwól mnie Duchu Święty
Z obawy przed poniżeniem
wyzwól mnie Duchu Święty
Z obawy przed zapomnieniem
wyzwól mnie Duchu Święty 
Z obawy przed lekceważeniem
wyzwól mnie Duchu Święty
Z obawy, że okażę się niepotrzebna
wyzwól mnie Duchu Święty
Z obawy, że będę ostatnia
wyzwól mnie Duchu Święty
Z obawy, że będę zauważona, wyróżniona i doceniona
wyzwól mnie Duchu Święty
Z obawy, że ktoś okaże mi troskę albo wdzięczność
wyzwól mnie Duchu Święty

+   +   +
CDN

(na podstawie książki "Serce" A.Zagrodzka, Ks. Z. Wądrzyk)
 

Brak komentarzy: