sobota, 2 kwietnia 2022

O, grzechy ludzkie...

 

O grzechy ludzkie, wyście to sprawiły,
Pana swojego, złośliwie zabiły. 

Oto Jezus umiera, uważaj grzeszniku.
Śmierć Mu oczy zawiera, zapłacz niewdzięczniku.

Oczy krwią zasłonione, twarz pięściami starta.
Włosy potem zwarzone, głowa cierniem zdarta.

Ręce gwoźdźmi przeszyte, serce rozpłatane.
Nogi na krzyż przybite, żyły poszarpane. 

O grzechy ludzkie, wyście to sprawiły,
Pana swojego, złośliwie zabiły.
 
+

Zmiłuj się nade mną Boże w łaskawości swojej,
w ogromie swego miłosierdzia wymaż moją nieprawość!
Obmyj mnie zupełnie z mojej winy
i oczyść mnie z grzechu mojego!
Uznaję bowiem nieprawość moją,
a grzech mój jest zawsze przede mną.
Przeciwko Tobie samemu zgrzeszyłem
i uczyniłem, co złe jest przed Tobą...Ps.51
 
 +
 
Pójdźcie! Nawróćmy się do Jahwe!
Albowiem On zranił - On też nas uleczy;
On uderzył i On opatrzy nam rany;
On nas ożywi po dwóch dniach,
dnia zaś trzeciego podźwignie nas,
i znów żyć będziemy przed Jego obliczem.
Bądźmy rozumni, gorliwie się starajmy poznać Jahwe!
Tak pewne jest Jego przyjście, jak nadejście poranka.
Przyjdzie do nas jak deszcz,
jak deszcz wiosenny, co nasyca ziemię.Oz.6,1-3
 
+
 
Nie pamiętaj mi grzechów i win mej młodości,
lecz o mnie pamiętaj w swoim miłosierdziu,
ze względu na dobroć Twą, Panie. Ps.25
 
+

Brak komentarzy: