wtorek, 7 kwietnia 2020

Wierzę, ufam, kocham.


xxx

Pocieszenie.
xxx
"Nie bój się, robaczku Jakubie,
nieboraku Izraelu!
Ja cię wspomagam - wyrocznia Pana -
odkupicielem twoim -  Święty Izraela! " Iz 41, 14
xxx
"Miłosierdzie Boże wytryskujące z łona Ojca - ufam Tobie.
Miłosierdzie Boże - największy przymiocie Boga - ufam Tobie.
Miłosierdzie Boże budzące ufność wbrew nadziei - ufam Tobie."
Dzienniczek św.Faustyny.
xxx
"Wtedy przystąpili do Niego i obudzili Go, mówiąc:< Panie, ratuj, giniemy! >
A On im rzekł: < Czemu bojaźliwi jesteście, małej wiary? >
Potem wstał, rozkazał wichrom i jezioru, i nastała głęboka cisza." Mt 8, 25-26 
xxx
"Siostry zatem posłały do Niego wiadomość: < Panie, oto choruje ten, którego Ty kochasz>.
Jezus usłyszawszy to, rzekł: < Choroba ta nie zmierza ku śmierci, ale ku chwale Bożej, 
aby dzięki niej Syn Boży został otoczony chwałą.> J 11, 3-4
xxx
< Jeżeli Mnie miłujecie, będziecie zachowywać moje przykazania. Ja zaś będę prosił Ojca,
a innego Pocieszyciela da wam, aby z wami był na zawsze - Ducha Prawdy, 
którego świat przyjąć nie może, ponieważ Go nie widzi ani nie zna.
Ale wy Go znacie, ponieważ u was przebywa i w was będzie.> J 14,15-17 
xxx
Duchu Święty, który przebywasz w sercu Boga Ojca 
- bądź uwielbiony Panie,
Duchu Święty, który przebywasz w sercu Boga Syna 
                                                              - bądź uwielbiony Panie,
Duchu Święty, który objawiasz nam Ojca i Syna  
- bądź uwielbiony Panie, 
Duchu Święty, który ochraniasz nas w każdym momencie naszego życia  
- bądź uwielbiony Panie,
 Duchu Święty, który opiekujesz się naszymi nieśmiertelnymi duszami 
- bądź uwielbiony Panie,
Duchu Święty, który wzywasz nasze dusze w chwili śmierci 
                                                               - bądź uwielbiony Panie.
xxx

Refleksja.

xxx
 Nieznane są, Panie, Twoje drogi,
Dlatego pozwól mi zrozumieć:
Kogo Bóg leczy, tego najpierw rani.
Kogo Bóg podnosi, tego rzuca na ziemię.
Kogo Bóg budzi, temu każe przedtem umrzeć.
Głęboko rozrywa ziemię, gdy rzuca ziarno w nasze życie.
Rozsadza fundamenty, na których zbudowaliśmy dom,
kiedy nas czyni swoją świątynią.
Zanim pozwoli nam się śmiać, każe nam gorzko zapłakać.
Czyni mężczyzn słabymi, aby móc ich użyć.
Gdy ma nadejść ranek, musimy przebrnąć przez noc.
W naszej ciemności zapala swe światło.
Bóg pracuje sumiennie, gdy nas przemienia.
Ach, Panie, twardo się ze mną obchodzisz,
Sprawiasz mi ból, jednak dziękuję Ci.
Wierzę, że nie tylko dzień, także noc kryje w sobie cuda.
Są kwiaty, które rozkwitają tylko w dziewiczej puszczy,
Gwiazdy, które można zobaczyć tylko na horyzoncie pustyni.
Są doświadczenia boskiej miłości,
które darowane są nam tylko w skrajnym opuszczeniu, 
Na krawędzi rozpaczy...(Antoine de Saint-Exupery)

xxx

"Ty dasz mi pokój serca, Panie mój,
bo Tyś zbawieniem mym.
Tak, tylko w Tobie znajdzie pokój dusza moja
i uciszy się..."

xxx

Dziękuję, Panie:
za wiarę, którą we mnie umacniasz.
Dziękuję, Panie:
za nadzieję, którą moje serce napełniasz.
Dziękuję, Panie:
za miłość, której mnie uczysz. 

Brak komentarzy: