środa, 13 kwietnia 2016

Modlitwy do naszej Matki.



Niech Bóg nas przyjmie przez Ciebie, Pani nasza.

Maryjo, obyśmy przez Ciebie mieli dostęp do Twego Syna!
O Ty, która miałaś szczęście znaleźć łaskę, by zrodzić nam życie i zbawienie!
Niech Ten, którego Bóg dał nam przez Ciebie, przyjmie nas także przez Ciebie.
 Niech Twoja świętość usprawiedliwi przed Nim winę naszego zepsucia,
a Twoja pokora, która urzeka oczy Boga, niech sprawi, żeby wybaczył nam naszą próżność.
Niech Twoja niezmierna miłość przykrywa mnogość naszych grzechów,
a Twoja chwalebna płodność niech i nas uczyni płodnymi w dobre dzieła.
O nasza Pani, nasza Obrończyni! Pojednaj nas z Twoim Synem,
poleć nas i przedstaw nas Jemu.
Błogosławiona Dziewico, przez łaskę, którą znalazłaś u Boga,
przez przywileje, któreś otrzymała, przez miłosierdzie, którego jesteś Matką, spraw,
żeby Jezus, Twój Syn i nasz Pan, dał nam kiedyś uczestniczyć z Tobą
w chwale i szczęśliwości wiecznej. Amen.
                                                                                           św. Bernard z Clairvaux

Do Jasnogórskiej Jutrzenki Wolności, Źródła Światła i Życia.

Maryjo, Niepokalana Jutrzenko Wolności, Jasnogórska Pani,
przy której my, Polacy, zawsze byliśmy wolni.
Ty jesteś Źródłem Światła i Życia dla nas, ponieważ Ty pierwsza z ludzi
przyjęłaś Światłość świata - Jezusa i poszłaś za Nim, oddając Mu
w posłuszeństwie i miłości całe swoje życie aż po krzyż.
Ty widzisz moja niedolę, która polega na tym, że często panuje we mnie
ciemność błędu, niewiedzy, ułudy, własnej wyobraźni i żyję wciąż jeszcze dla siebie,
opanowany pychą i miłością własną.
Wyzwól mnie, upraszając mi łaskę zanurzenia się wraz z Tobą
w jedynym Świetle, którym jest Jezus.
On wie, kim jestem, czego ode mnie chce Ojciec i co jest dla mnie dobre.
Wyzwól mnie, upraszając mi moc do zwyciężania samolubstwa i do przyjmowania krzyża,
i do życia dla Światła, dla Boga i braci przez bezinteresowną miłość i służbę.
Spraw, aby w moim wnętrzu zajaśniało światło i wytrysnęło źródło Życia.
Pomóż mi poznać prawdę, która mnie wyzwoli.
Pomóż mi pójść za Jezusem, abym nie chodził w ciemności,
ale miał Światło Życia. Amen.
                                                                                               ks. Franciszek Blachnicki

Brak komentarzy: