piątek, 28 sierpnia 2015

"Pan - jest imię Jego."

NIECH WSZYSTKIE LUDY ŚWIATA DOWIEDZĄ SIĘ. ŻE JEDYNIE PAN JEST BOGIEM,
A INNEGO NIE MA. NIECH WIĘC SERCE WASZE BĘDZIE SZCZERE WOBEC PANA,
BOGA NASZEGO, ABYŚCIE POSTĘPOWALI WEDŁUG JEGO PRAW
I PRZESTRZEGALI JEGO NAKAZÓW. 1 Krl 8, 60-61


JAHWE, ADONAI - MÓJ WIELKI PAN,  
ELOHIM, ELOAH - IMIĘ BOGA 
JAHWE SABAOT - PAN ZASTĘPÓW, WSZECHMOCNY
EL SZADDAJ - BÓG WSZECHMOGĄCY
EL ELJON - BÓG NAJWYŻSZY
EL OLAM - BÓG WIECZNOŚCI
EL BERIT - BÓG PRZYMIERZA



"On to jest, który tworzy góry i stwarza wichry, myśli ludzkie poznaje,
wywołuje jutrzenkę i ciemność, stąpa po wyżynach ziemi.  
Pan, Bóg Zastępów, jest imię Jego." Am 4,13


"Pan zbudował na niebiosach pałac wysoki, a sklepienie jego oparł o ziemię;
 nazywa wodę morzem  i  rozlewa ją na powierzchni ziemi.
Pan - oto imię Jego." Am 9, 6

"Serce jest zdradliwsze niż wszystko inne i niepoprawne - któż je zgłębi? Ja, Pan, badam serce
i doświadczam nerki, bym mógł każdemu oddać stosownie do jego postępowania, według
owoców jego uczynków." Jr 17, 9-10 

"Czyż nie Ja jestem Pan,
a nie ma innego Boga prócz Mnie?
Bóg sprawiedliwy i zbawiający
nie istnieje poza Mną.
Nawróćcie się do Mnie, by się zbawić,
wszystkie krańce świata,
bo Ja jestem Bogiem
i nikt inny!" Iz 45, 

..."A teraz, Izraelu, czego żąda od ciebie Pan, Bóg twój? Tylko tego, byś się bał Pana, Boga swojego, chodził wszystkimi Jego drogami, miłował Go, służył Panu, Bogu twemu, z całego swojego serca i z całej swej duszy, strzegł poleceń Pana i Jego praw, które ja ci podaję dzisiaj dla twego dobra...

On wymierza sprawiedliwość sierotom i wdowom, miłuje cudzoziemca, udzielając mu chleba i odzienia. Wy także miłujcie przybysza, bo sami byliście przybyszami w ziemi egipskiej. Bójcie się Pana, Boga swego, Jemu się oddajcie, służcie Mu i na Jego imię przysięgajcie. On waszą chwałą, On waszym Bogiem..."  Pwt. 10



ABBA - OJCIEC, TATUŚ

Pan, Bóg twój niósł cię całą drogę, którą szliście, jak ojciec nosi swego syna. Pwt 1, 31b
 
Podtrzymuj mnie, Panie, według swej obietnicy, a żyć będę.
I nie zawiedź mojej nadziei.

 Psalm 34.

Będę błogosławił Pana po wieczne czasy,
i Jego chwała będzie zawsze na moich ustach.
Dusza moja chlubi się Panem,
niech słyszą to pokorni i niech się weselą.
Wysławiajcie razem ze mną Pana,
wspólnie wywyższajmy Jego imię.
Szukałem pomocy u Pana, a On mnie wysłuchał
i wyzwolił od wszelkiej trwogi.
Spójrzcie na Niego, a rozpromienicie się radością,
Oblicza wasze nie zapłoną wstydem.
Oto biedak zawołał i Pan go usłyszał,
i uwolnił od wszelkiego ucisku. 
Anioł Pański otacza szańcem bogobojnych,
aby ich ocalić.
Skosztujcie i zobaczcie, jak Pan jest dobry,
szczęśliwy człowiek, który znajduje w Nim ucieczkę.
Bójcie się Pana, wszyscy Jego święci,
gdyż bogobojni nie zaznają biedy.
Bogacze zubożeli i zaznali głodu,
szukającym Pana niczego nie zabraknie.

Brak komentarzy: