wtorek, 24 czerwca 2014

Mój Ojcze.


Niebieski Ojcze, tak bardzo pragnę przytulić się do Ciebie, jak dziecko.
Mój ziemski ojciec nie otrzymał w dzieciństwie miłości i nie umiał jej dawać.
Nie pamiętam, aby kiedykolwiek mnie przytulił, pogłaskał, wziął na ręce.
Nie mam mu tego za złe, ale takich wspomnień mi brakuje, nawet w mojej starości.
Wczoraj, w Dniu Ojca, wstawiałam się moją modlitwą za jego duszę
 i prosiłam o jego zbawienie.
A Tobie Ojcze, Który mnie wymyśliłeś i stworzyłeś na swoją chwałę,
składam codziennie najpokorniejsze dziękczynienie i uwielbienie.

"Liczę na Ciebie Ojcze, liczę na miłość Twą,
liczę na Ciebie Ojcze, na Twą pomocną dłoń..."

"Tylko Ty...
Ani ojciec, ani matka, tylko Ty i ta nieskończona pustka jeszcze do wypełnienia.
Ojcze, daj mi wspomnienia, wspomnienia, które nie są tylko płaczem.
Abym mogła przyjąć świetliste nitki miłości, którymi jedną łzę łączysz z drugą.
Daj mi uśmiech, Ojcze mój i Matko, radość bycia dzieckiem,
dźwięczny śmiech, który rozchodzi się w powietrzu.
Daj mi wspomnienia, które byłyby światem.
Proszę Cię, daj mi wspomnienie, że Ty byłeś wtedy, 
gdy byłeś ukryty za twardym murem lęku.
Uzdolnij mnie do kontemplowania Cię w mojej przeszłości."


 
"Przenikasz i znasz mnie,Panie,
Ty wiesz, kiedy siadam i wstaję.
Z daleka przenikasz moje zamysły,
widzisz mój spoczynek i moje działanie 
i wszystkie moje drogi są Ci znane.
Choć jeszcze nie ma słowa na języku:
Ty, Panie, już znasz je w całości.
Ty ogarniasz mnie zewsząd
i kładziesz na mnie swą rękę.
Zbyt dziwna jest dla mnie Twa wiedza,
zbyt wzniosła: nie mogę jej pojąć.
...Ty bowiem utworzyłeś moje nerki,
Ty utkałeś mnie w łonie matki.
Dziękuję Ci, żeś mnie tak cudownie stworzył,
godne podziwu są Twoje dzieła.
I dobrze znasz moją duszę,
nie tajna Ci moja istota,
kiedy w ukryciu powstawałem,
utkany w głębi ziemi.
Oczy Twoje widziały me czyny
i wszystkie są spisane w Twej księdze;
dni określone zostały,
chociaż żaden z nich [jeszcze] nie nastał.Ps.135
 
 
...Zbadaj mnie, Boże, i poznaj me serce;
doświadcz i poznaj moje troski,
i zobacz, czy jestem na drodze nieprawej,
a skieruj mnie na drogę odwieczną!

Brak komentarzy: