niedziela, 16 października 2022

Najświętsza Tajemnica.



 Najświętsza Tajemnico, Boże Ukryty, a zawsze Obecny i Działający. 

Rozpalasz moje serce nadzieją poznania, czego oczekujesz ode mnie,

starej, zmęczonej trudami życia kobiety ? 

Znalazłam Cię w mojej tęsknocie za miłością, 

a dalej szukam i błądzę, i ciągle częściej proszę niż dziękuję. 

Częściej wygłaszam modlitwy niż Cię słucham i rozważam Twoje Słowo. 

I ciągle, ciągle za mało przepraszam, przebacz mi, Panie. 

 W mojej starości pocieszają mnie znaki,

które pozwalasz mi zauważać, a które nie zawsze rozumiem.

Wierzę jednak, że to Twoje promyki radości przeznaczone tylko dla mnie.

Pewnie jesteś zmęczony moimi prośbami. Przepraszam Cię zatem za natrętność,

ale w Twoim Słowie pozwalasz na taką zażyłość z Tobą i ciągłe wołanie.  

Ufam, że wrzuciłeś w otchłań morza wszystkie moje grzechy i ich już nie pamiętasz.

Wybacz mi, Panie te wszystkie, które w swojej ułomności jeszcze popełnię.

"Tylko w Twoim Miłosierdziu, Panie mój nadzieja ma."

Psalm 145

"Będę Cię wielbił, Boże mój i Królu, 

i sławił Twoje imię przez wszystkie wieki.

Każdego dnia będę błogosławił Ciebie 

i na wieki wysławiał Twoje imię.

Wielki jest Pan i godzien wielkiej chwały, 

a wielkość Jego niezgłębiona.

Pokolenie pokoleniu głosi Twoje dzieła 

i zwiastuje Twe potężne czyny.

Głoszą wspaniałą chwałę Twego majestatu 

i rozpowiadają Twoje cuda.

Mówią o potędze Twoich dzieł straszliwych 

i głoszą wielkość Twoją.

Przekazują pamięć o wielkiej Twej dobroci 

i cieszą się Twą sprawiedliwością.

Pan jest łagodny i miłosierny, 

nieskory do gniewu i bardzo łaskawy.

Pan jest dobry dla wszystkich, 

a Jego miłosierdzie nad wszystkim, co stworzył.

Niech Cię wielbią, Panie, wszystkie Twoje dzieła 

i niech Cię błogosławią Twoi wyznawcy.

Niech mówią o chwale Twojego królestwa 

i niech głoszą Twoją potęgę,

Aby synom ludzkim oznajmić potęgę Twoją 

i wspaniałość chwały Twojego królestwa.

Królestwo Twoje królestwem wszystkich wieków, 

przez wszystkie pokolenia Twoje panowanie."

Brak komentarzy: