czwartek, 15 maja 2014

Matko Łaskawa.


"Najświętsza Władczyni moja Bogarodzico!
Poprzez Twoje święte i wszechmocne modlitwy,
odpędź ode mnie uniżonego i niegodnego sługi Twego:
rozpacz, zapomnienie, brak rozwagi, niedbałość
oraz wszelkie nieczyste, zdradliwe i bluźniercze zamysły
od mego nieszczęsnego serca
i od przyćmionego mego umysłu.
Zgaś płomień pożądliwości moich,
gdyż nędznikiem i niegodziwcem jestem.
Wybaw mnie od licznych hańbiących wspomnień i zamierzeń,
i obroń od wszelkich złych poczynań.
Albowiem Błogosławiona jesteś przez wszystkie pokolenia,
i wysławiane jest Najświętsze Imię Twoje,
na wieki wieków. Amen."

"Godnym jest zaprawdę błogosławić Cię,
jako Bogarodzicę, zawsze Błogosławioną
i Najczystszą Matkę Boga naszego.
Czcigodniejszą od Cherubinów
i Chwalebniejszą bez porównania nad Serafinów,
Ciebie, któraś bez skazy zrodziła Boga Słowo,
jako Prawdziwą Bogarodzicielkę wysławiamy.
Chwała Ojcu, i Synowi, i Świętemu Duchowi,
i teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen."

"O Dobra Matko, Dobrego Króla,
Najczystsza i Błogosławiona Bogarodzico Maryjo!
Miłosierdzie Syna Swego, i Boga naszego
skieruj na pełną pożądliwości duszę moją
i Twoimi modlitwami naucz mnie czynić dobro,
abym bez grzechu przeżył resztę mego życia
i dzięki Tobie dostąpił raju.
Jedyna Czysta i Błogosławiona
Bogarodzico Panno."

"Tobie, walecznej Hetmance,
my słudzy Twoi wybawieni od złego,
zwycięskie i dziękczynne pieśni układamy.
Ty zaś, Bogarodzico, jako mająca moc niezwyciężoną,
od wszelkich nieszczęść nas uwolnij,
abyśmy mogli śpiewać Ci:
raduj się Oblubienico Dziewicza!
Przechwalebna zawsze Dziewico,
Matko Chrystusa Boga,
zanieś naszą modlitwę Synowi Swemu i Bogu naszemu,
aby przez Ciebie zbawił dusze nasze.
Całą nadzieję w Tobie pokładam Matko Boża,
zachowaj mnie w Swojej opiece.
Bogarodzico Dziewico, nie wzgardź mną grzesznikiem,
potrzebującym Twojej pomocy i Twego wstawiennictwa,
w Tobie bowiem nadzieję pokłada dusza moja,
zmiłuj się nade mną.
Nadzieją moją - Ojciec;
Syn - moim schronieniem;
moją ostoją - Duch Święty.
Trójco Święta chwała Tobie. "


Brak komentarzy: